28 d’abril 2012

Primer de Maig internacionalista i anticapitalista


3 comentaris:

Jorko ha dit...

Bona tria musical i cartellística. Em crida l'atenció favorablement que hagis aportat un cartell arab i un cartell israelià amb els mateixos missatges de classe i internacionalistes al costat dels americans, catalans i etc.
Els videos fenomenals. Si aquesta cultura la treballessim fons la democràcia dels de baix ja hauria guanyat la primera partida. Necessitem una democràcia sense les intromisions del capitalisme i que també vagi per un camí diferent del que va suposar aquella enganyifa de l'stalinisme.
Però soc pessimista per que ens estan esborrant qualsevol petjada del que representa una cultura i una història de molts anys i ja veurem on anem a petar amb tot plegat. Si el que vivim ara és la modernitat n'hi per llogar-hi cadires. El teu estimat Walter Benjamin que era un marxista peculiar tornaria a dir de les seves a proposit del present i del que s'està fent en nom del progrés.
Una abraçada.

Santiago G ha dit...

Cada vez será más dificil y no por ello áun más necesario restablecer un cierto internacionalismo acorde con tanta demanda de proyecto de salida de este atolladero capitalista. Me parece interesante el debate sobre la relación entre capitalismo y democracia pues nos plantea una simetría con el rechazo que la izquierda debe completar en relación a la deriva del pseudo-comunismo estatalista i dictatorial que perpetró Stalin y los burócratas previos y posteriores a don Josif.
La democracia no puede estar ni tutelada por el mercado ni por el partido-estado, las claves del anticapitalismo político están en el transito hacia otro modelo social democràtico basado en lo común y para ello se necesitarán completar muchos balances y no lanzarse a la piscina de la revolución autoreferencial de unos pocos. El mosaico de carteles de este post y las notas de la internacional dan materia para pensar un amplio modelo de lucha que recoja lo mejor del pasado y sepa encajar lo nuevo que plantea la izquierda más o menos difusa que bordea los partidos, los sindicatos y los movimientos sociales como el 15M o lo que venga. Para eso la pedagogia de la dialéctia entre fines y medios, entre pasado y presente y entre individuos y colectivos requerirá paciencia, al fin y al cabo eso es lo que tenemos para existir y para construir ese otro paradigma que se vislumbra sin referencias de las cuales extraer algo material. Al loro, pues.

L'ESPERIT D'ESNAOLA ha dit...

D'acord amb que ha de ser internacionalista i anticapi.
Salut tingueu.