26 de desembre 2009

2010 REVOLUCIONS PER MINUT

Allo, Allo ! Trucada des de la dimensió desconeguda !

Aquests dies retornen els vinils a la meva festa particular. 
En Ged i jo hem fet una festa microscòpia amb la música provinent de la dimensió desconeguda.
De sobte ha tornat del passat la celebració sonora dels B-52's. Un prodigi !

Wanna be the Ruler of the Galaxy
Wanna be the King of the Universe
Let's meet and have a baby now !
...
Wanna be the Captain of the Enterprise
Wanna be the King of the Zulus
Let's meet and have a baby now !
...
Wanna be the Daughter of Dracula
Wanna be the Son of Frankenstein
Let's meet and have a baby now !

The B-52's. LP: Whammy ! 1983
Song for a future generation.


John Steed & Emma Peel ens saluden des d'Anglaterra i presenten el seu calendari del 2010. 
Un any més de l'era pop!
Northern Soul, Modern Jazz, Ska, Blue Beat, Reggae, Soul, Psychodèl·lia, Garage Rock, Rock Steady, Power Pop, Pub Rock, Boogaloo... pistes imaginàries, sound systems ... Memorabilia ... Los Vengadores !

Tarda de Sant Esteve amb Miles Smiles !
Miles Davis & Herbie Hancock & Ron Carter & Tony Williams & Wayne Shorter !

21 de desembre 2009

L'art de la còpia


Les rèpliques de l'Abbey Road mereixen aquesta consideració i destacar, per simpaties personals, la que van fer els Booker T & the MG's quan van fer el seu Mclemore Avenue dedicat als Beatles. Un vinil de 1970 que salta dels estudis Abbey Road de Londres als estudis de la Stax de Memphis. Les vostres propostes també poden passar per damunt del pas zebra.


Dylan, inflamable, fumador i replicat...


Replicant Dylan...

Rèplica impossible Houston-Karftwerk...

Els Black Crowes disputen els insectes a Massive Attack...

Massive Attack i els materials inflamables....

Des dels Beatles a Zappa...

El sinistre total de Pink Floyd...

El rei Elvis intenta ser replicat (sense sort) per Rod Stewart...

(amb la col·laboració de Joan Gili, replicant des de la xarxa)

Lo artificial es siempre una copia de copia, que ha de ser llevada hasta el punto donde cambie de naturaleza y se invierta en simulacro (momento del Arte Pop). Lo artificial y el simulacro se oponen en el corazón de la modernidad, en el punto en que ésta arregla todas sus cuentas, como se oponen dos modos de destrucción: los dos nihilismos. Pues hay una gran diferencia entre destruir para conservar y perpetuar el orden establecido de la representación, de los modelos y de las copias, y destruir los modelos y las copias para instaurar el caos que crea, poner en marcha los simulacros y levantar un fantasma: la más inocente de todas las destrucciones, la del platonismo.

Gilles Deleuze. Diferencia y repetición.

16 de desembre 2009

INTERSECCIONS


Cimera sobre el canvi climàtic. Centenars de detencions. Negociacions impossibles. Contra el canvi climàtic i per la justicia social. Tornem a penjar el cartell que aquests dies ha estat esborrat dels carrers de Premià de Mar(x). Insistim!


I ara.... les interseccions
de la música replicant portades...



... Remenant els calaixos. Les portades que emigren d'un disc a un altre...



Intersecció 1.
El primer Elvis viatja al cor de Londres amb The Clash.




Intersecció 2.
El vell Rod Argent (ex-Zombies) va fundar una banda protosimfònica -Argent- i es va ofegar a la piscina. Anys després, Nirvana recuperava l'art de la piscina sonora.



Intersecció 3.
EMI va editar un recopilatori en plena "post-dissolució" de la banda de Liverpool. El trio XTC va xuclar el concepte per embolicar trenta anys després el seu Oranges & Lemons.



Intersecció 4.
Dylan es mostrava pletòric i intrigant en aquest Bringing it all Back Home. Els pioners del reggae el versionaven. Els recopiladors del reggae li reinventaven les portades.





Intersecció 5.
Sonny Rollins en acció. El saxofonista impregnat de l'àura Blue Note. Joe Jackson, a cavall del pop i del jazz, remata la feina.





Intersecció 6.
Stones i Byrds rivalitzen des de l'altre costat de la porta.




Intersecció 7.
Un seguidor amb samarreta de Gary Burton mostra un disc de Gary Burton. Un seguidor de Miles Davis mostra samarreta i disc On the Corner amb posat de seguidor de Gary Burton.


i qui vulgui navegar per les portades més famoses de Miles Davis, Santana, Herbie Hancock, Buddy Miles...
Cliqueu a:
http://www.matiklarweinart.com/

08 de desembre 2009

Constel·lacions radiofòniques i televisives

Un bon complement de l'afany recopilador i col·leccionista que darrerament apareix en aquest (vostre) blog. Escolteu el programa que anunciem per aquest dimarts.


La foto superior mostra l'empatia entre el personal i l'objecte. La trobo magnífica. Fantàstiques pintes soul. El món d'ahir. Com ha de ser ! Un agrupament de melomans mutants. Avui, dia 13 de desembre, voto per això. Voto per una comunitat sonora alliberada de la banalitat institucionalitzada. Tema del dia:

"The revolution will not be televised" / Gil Scott Heron.


La foto mostra una imatge de Radio Caroline. Emissora pirata. Pioners de la ràdio pop alternativa. Els seus programes es feien dalt d'un vaixell. Entre els seus dj's, el sempre recordat John Peel...

Aquesta reproducció de El Mundo Deportivo ens mostra un anunci al·lucinant a la banda dreta inferior. Directament a barraca! La simbiosi esportivo-musical dels anys setanta en plena acció...


...I ara tornem-hi amb la "memorabilia": Cançons, temes, discos, cobertes de discos, còmics, concerts. Els formats de la música popular. Underground o Mainstream. Propaganda, publicitat o informació. Seguim passant per l'adreçador algunes estampes que configuren una certa educació sentimental. Un recull de la recepció que la cosa musical ha estampat a les nostres neurones. Els programes musicals de la televisió i de la ràdio, per exemple, tant variats com tot aquest univers sonor fet de grandeses, petiteses, misèries i riqueses de tamany, format i color variables.


Un trajecte gens exhaustiu per la ràdio musical, sense voluntat historiadora, podria començar (arbitràriament) en les sessions memorables de Ràdio Luxembourg que arribaven als transistors amb "onda corta" o als pioners de la ràdio pop que, des de vaixells allunyats de les costes britàniques, van portar la mítica Radio Caroline (des de Ronan O'Rahilly a l'imprescindible John Peel). Ja que aquesta microhistòria és molt parcial, podem continuar amb les imatges que em passen pel cap del seguiment dels mítics programes de Radio Juventud de Barcelona. Aquesta emissora era un oasi ben viu enmig del tardofranquisme. Els programes Al Mil por Mil i El Clan de la Una van ser una autèntica universitat del millor rock and roll, del pop i de les seves derivacions. Sortir d'escola i caminar pels carrers de Premià amb el transistor a l'orella escoltant El Clan de la Una! Insòlita imatge vista des de l'actualitat digital! Les sintonies del programa es complementaven amb "el tema de la setmana" que de nit tornava a l'antena en el meravellós Al Mil por Mil. Al llarg d'unes setmanes el senyal del programa era Melting Pot de Booker T. & The MG'S o el Do it Again dels Steely Dan. Era la màgia de Josep Maria Pallardó! I les nits de Al Mil por Mil amb el transistor a l'orella! Pallardó, Tito B Diagonal, el Bachs, la Françoise... També cal mencionar altres programes d'altres emissores, és el cas de Trotadiscos amb el Rafael Turia i el Constantino Romero i sintonia de The Flock o el programa del Mariscal Romero des de Madrid (Deep Purple, Yes, Hawkind, "a destajo").


Tot això és un telegrama, com la majoria de referències dels darrers articles. El mateix passaria amb una història de butxaca sobre els programes pop/rock/jazz a la televisió. Si fem una mica de precedents -com hem fet amb la ràdio- podem dir que Ready Steady Go! va ser el gran programa inaugural de la televisió pop dels seixanta. La BBC lliurava un espai de música en directe totalment inscrit en el Swingin'London i el moviment Mod. La presentadora de Ready Steady Go! fou tota una icona -visiteu youtube i reviureu el cas-. Cathy McGowan i el seu serrell Mod, una jove entusiasta que, com explica Nick Cohn en el seu llibre (*), es comportava com una fan més en un escenari pop-art memorable. Un altre cas especial era el programa Beat Club, l'aportació centreeuropea a la telepoppie dels setanta. Saltem a les nostres teles. Musical Express amb l'Àngel Casas, Jazz entre Amigos amb el Cifu (i el fum de les cigarretes i el seu gin tonic a la mà), le programa del Gonzalo García Pelayo en rigurós blanc i negre i, enmig de les antologies de brossa oficial, els memorables anys vuitanta de La Edad de Oro amb la Chamorro entrevistant la New Wave en ple. Molts programes apareixien i desapareixien a causa a les inclemències de la transició. Transició que, per cert, encara dura i dura. Dura tant i tant que ens empeny a l'abisme cultural. Ai! El progrés! Quin solemne disbarat, el fet de confondre progrés amb conclusió!

(*) El llibre de Nick Cohn és l'incunable Awopbopaloobop Alopbamboom.

I el dimarts vinent no us perdeu el Sound System dedicat a l'Ona Laietana i a Zeleste!


http://www.stereo2soundsystem.blogspot.com/